Zanim firma zdecyduje się podjąć jakiekolwiek kroki zmierzające do poprawy reklamy, to wykonywane są różnego rodzaju, bardziej lub mniej szczegółowe analizy. Mają one dowieść zasadności wykonywania takich lub innych kroków i dać jasną odpowiedź na pytanie, ile balony reklamowe będą nas kosztowały. To niełatwe do precyzyjnego określenia, z kilku powodów. Przede wszystkim, to ile kosztują balony z nadrukiem zależy od 3 głównych czynników. Po kolei opiszemy każdy z nich, przybliżając ich znaczenie.
Ilość zamówienia. Balony reklamowe zamawiane w większych ilościach zawsze okazują się tańsze niż balony, które zamawiane są w małych ilościach. Każda firma oferująca i produkująca balony z nadrukiem, posiada określoną ilość minimalnego zamówienia na balony. Musi być ona spełniona, aby rozpoczęcie pracy z wykonaniem zamówienia było w jakikolwiek opłacalne. Jeżeli ilość minimalna balonów jest dla nas za wysoka, to niestety nie pozostaje nic innego, jak znalezienie innych firm, które wykonają dla nas to zadanie. Następnym elementem mającym wpływ na cenę jest wielkość i model balonu. Małe balony są tańsze od tych dużych. Wynika to z konieczności zastosowania mniejszej ilości materiałów, niezbędnych do ich wykonania. Niestety, mając zbyt małe balony z nadrukiem, nie będzie możliwe umieszczenie na nich tylu informacji, ile pierwotnie sobie zaplanowaliśmy. Na szczęście możemy tego w łatwy sposób uniknąć, korzystając z dobrodziejstw oferowanych przez balony wysokiej klasy i o większych rozmiarach. Ostatnim elementem, jaki zawsze musimy brać pod uwagę przy wycenie zamówienia na balony z nadrukiem, jest właśnie ten nadruk. To z ilu kolorów się składa i jakiej jest wielkości oraz w ilu miejscach na jednym balonie występuje, będzie miało decydujący wpływ na temat ceny zamówienia. Im mniej kolorów w nadruku, tym wykonanie balonów staje się tańsze. Jednakże ? dla podniesienia atrakcyjności, nie zawsze należy zmniejszać ilość kolorów ? zwłaszcza wtedy, jeśli może na tym tracić czytelność logo.